maanantai 7. lokakuuta 2013

Olipa kerran 5-ottelija, miekkailija ja neuloja

Huh onpahan taas tapahtunut paljon sitten viime postauksen! :)
Kesän lopulla näin 5-ottelukurssin mainoksen ja innostuin lähteen mukaan 2-viikkoselle kurssille. 5-ottelu koostuu siis 200m vapaauinnista, esteratsastuksesta, miekkailuista (kalvalla) ja ammuntajuoksusta. Kurssi oli tosi kiva, opin jopa uimaan jonku verran oikeeta vaparitekniikkaa, mutta toisella estetunnilla satto vahinko. Hyppäsin sellasta kolmen esteen tehtävää mulle ennestään tutulla hevosella ja kun oltiin tultu se tehtävä ihan hyvin, käänsin niin, että hevonen joutu vaihtaan laukan. No se vaihto, mutta sen jälkeen se sotkeutu omiin jalkoihinsa ja mentiin täydestä laukasta nokalleen ja ympäri :( Seuraavan kerran ku avasin silmät niin näin just kun hevonen kääntyy toiselle kyljelle, eikä mun päälle (onneksi!). Kuitenki tunsin että oikeeseen käteen kävi tosi kipeää, enkä pystyny heti hengittään kunnolla. Hevonen jäi kans vaan makaan maahan, kunnes muut tuli paikalle.
Saatiin se pystyyn ja sillä valu raukalla vaan verta suusta ja mää en pystyny juurikaan nostaan mun kättä, joten tunti loppu meidän osalta siihen. Harmitti ihan järkyttävästi ja itkuhan siinä pääsi kun niin hyvä tunti loppu siihen, mutta vielä enemmän harmitti sen takia kun vamma tuntu tutulta: tän vuoden keväällä kaaduin pyörällä ja solisluu meni sillon pois paikoiltaan. Olkapää tuntu just samalla lailla kipeeltä, mutta vielä pahemmalta.

No, hevoselle ei onneksi käyny muuta ku se oli purassu kieleensä vähän ja siksi oli suusta tullu verta, jalat oli onneksi ehjänä! Ja mulle päivystyksessä vietetyn illan jälkeen diagnoosiksi varmistu solisluun paikaltaan meno, eli siis tuo olkapään puoleinen luun pää oli ulkona kuopastaan, ja kipeä. Toisaalta lääkäri sanoi että ihmeen vähillä vammoilla olin selvinnyt. Lisäksi mulla oli tullut lievä aivotärähdys. Kuten viime kerrallakin, käteen auttoi vain lepo.

Uusin 5-ottelumainos, jos jotakuta kiinnostaa :>

Harmitti kovasti jättää niin kiva kurssi kesken, mutta jo ensimmäisen viikon perusteella tiesin yhden asian: olin tullut kurssille suurimmaksi osaksi siksi, että pääsisin taas miekkailemaan. Kävin miekkailun alkeiskurssin 3 ja 4 vuotta sitten, mutta sillon ei ollut aikaa jatkaa harrastusta, mutta nyt päätin jatkaa. Palasin reenisaleille kolme viikkoa tapahtuneen jälkeen, eli olin kiltisti sen lääkärin määräämän ajan verran. Vielä tänäänkin käsi aristaa jonkun verran jos sille tulee painoa esim. tanssin joissain tempuissa, mutta arkielämässä se ei enää haittaa :> Muut mun kurssilaiset (2 kpl) toki jatkoi kurssia, ja hyvin tuloksin! Ne osallistui 5-ottelun SM-kisoihin ja toinen voitti sm-hopeaa! Jos haluat lukea Sonjan kisapäivästä ja sm-hopea fiiliksistä, käy kurkkaamassa sen blogiin Sonja's life :)

Mutta tosiaan, eilen oli mun ensimmäiset miekkailukisat! :) Kisoihin osallistuminen oli vähän extempore, koska en ollu aatellu osallistua näin vähällä treenaamisella ja ilman kamppeita, mutta kun lauantain olin istunu kisatoimitsijana ja kattonu ku muut miekkailee, päätin että ei se ota jos ei annakkaan, hyvää kokemusta ainakin tulis :>  Lisäksi mua ehkä vähän ylipuhuttiin koko päivä ja varusteetkin luvattiin lainata :D Loppujen lopuksi ihan huippu kokemus oli! Henkilökohtasessa sarjassa en voittanut yhtään ottelua, mutta sain kuitenkin pisteitä, joten olin tyytyväinen. Enkä jäänyt edes viimeiseksi, olin lucky number 13 neljästätoista.
Lisäksi joukkuekilpailuissa me saatiin pronssia, mikä oli ihan huippua! Olin kahden muun miekkailijan kanssa samassa joukkueessa, toinen oli tuttu reenikaveri ja toinen taas Helsingistä. Ne teki tietysti suurimman osan pisteistä, mutta määkin tein pisteitä yhtä lukuunottamatta kaikkia vastaan ja koitin olla ottamatta kovin paljon pataan! :D

Eka miekkailumitali! Takana lukee "Polar 2013 Foretti joukkue"

Neulomiseen tuli siis vähän taukoa, mutta nyt 6 viikkoa onnettomuuden jälkeen jotakin oon saanu jo aikaseksi :) Eli tällä hetkellähän mulla on vähän isompi projekti menossa, koitan neuloa meidän kaikille tanssijoukkuelaisille säärystimet. Lankana on Novitan Wool ja ohje on Novitan Kevään 2011 lehdestä, nimellä "Joogasukat".

Ohjeessa on neulottu Nalle-langalla, mutta minä neulon Woolilla kun se on niin paljon pehmoisempaa <3 

Tällä hetkellä näitä joogasukkia on valmiina 6 paria, eli 15 on vielä matkaa aika reippaasti :D Ajattelin ensin tehdä kaikki samalla värillä, mutta sitten totesin että on jo tarpeeksi puuduttavaa neuloa 30 samanlaista säärystintä, saati sitten että langan värikään ei vaihtuisi välissä..

Tällä hetkellä valmiina olevat. Mun lemppariväri on kyllä näistä ehdottomasti tuo mintunvihreä keskellä alhaalla! :>

Tästä näkee hyvin miltä se näyttää takaapäin, eli kantapään kohdalle jätetään vaan aukko.

Ja urakka jatkuu! ;)

3 kommenttia:

  1. oon niin ylpeä susta! mahtavaa! onnea vielä mitalista! oot huippu, kaikkea pitää uskaltaa kokeilla :) go you. ja nuo säärystimet on niin herkkuja!

    VastaaPoista
  2. Oo kiitos! :D Ei muuta ku mukaan vaan seuraavalle alkeiskurssille! ;) Toivon että saan vielä joskus tuon säärystinprojektin valmiiksi vaikka tällä hetkellä vaikuttaa aika epätoivoselta :D

    VastaaPoista
  3. Did you hear there is a 12 word sentence you can tell your partner... that will trigger intense feelings of love and instinctual attraction for you buried within his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, idolize and guard you with all his heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Love Impulse

    This impulse is so built-in to a man's mind that it will make him work better than before to take care of you.

    Matter-of-fact, fueling this dominant impulse is absolutely binding to getting the best ever relationship with your man that the instance you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You'll immediately find him expose his soul and mind for you in such a way he's never experienced before and he'll see you as the only woman in the world who has ever truly fascinated him.

    VastaaPoista